Gimnastyka Korekcyjna

Podstawowym celem zajęć korekcyjnych jest przeciwdziałanie i zapobieganie powstawianiu i pogłębianiu się wad postawy ciała u dzieci. Prawidłowa postawa ciała ma decydujące znaczenie dla rozwijającego się organizmu i zdrowia dziecka, krążenia, oddychania i trawienia. Właściwe i w odpowiednim czasie podjęte działania korekcyjne zapobiegają powstawaniu, pogłębianiu i utrwalaniu się wady postawy i wynikającym w następstwie tego schorzeniom organizmu.


Cele gimnastyki korekcyjnej:

  • eliminowanie wad postawy ciała - działanie profilaktyczne w celu nie dopuszczenia do wad postawy, takich jak: plecy okrągłe, plecy płaskie, boczne skrzywienie kręgosłupa, eliminowanie wad kończyn dolnych, takich jak: płaskostopie, koślawość i szpotawość kolan, stopy płasko-koślawe,
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała,
  • zapewnianie dzieciom wszechstronnego rozwoju ciała.

---------------------------------------------------------

W ramach „uatrakcyjnienia” pobytu dzieci poza przedszkolem i aby nie zaprzepaścić

pracy wykonanej w przedszkolu na zajęciach z korektywy. Proszę o systematyczne

wykonywanie poniższych ćwiczeń (oczywiście w miarę wolnego czasuJ). Dzieci w znają

te ćwiczenia i po obejrzeniu zdjęcia powinny doskonale wiedzieć o jakie ćwiczenie chodzi.

Niektóre z ćwiczeń do wykonania razem z rodzicami (rozciąganie).


Kajetan Gruszczyński

tel. 666 844 084

W przypadku potrzeby konsultacji lub pytań proszę o kontakt telefoniczny


Ćwiczenia na stopę płasko koślawą (5 minut)

1. ok. 5 minut


2. ok.3-4 minut


Ćwiczenie na mięsnie brzucha (ok. 30 powtórzeń, może być w kilku seriach np. 3x 10 powtórzeń)


Ćwiczenie na mięśnie brzucha ze zwiększeniem rotacji zewnętrznej w stawie biodrowym

(ok. 20-30 powtórzeń na każdą nogę)


 

Unoszenie jednego z bioder (ok.1 min. na każdą nogę)



Rozciąganie grupy kulszowo-goleniowej (po 10 powtórzeń na każdą nogę)


Zwiększanie rotacji zewnętrznej w zgiętym stawie biodrowym (10 powtórzeń na każdą nogę)



Zwiększanie rotacji wewnętrznej i zewnętrznej w wyprostowanym stawie biodrowym (10 powtórzeń na każdą nogę)




 

 

 

 


 

 
IMG_2940.jpg

Sonda

czy podoba Ci się nasze przedszkole?