23444522MG_9709.jpg

WAKACYJNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ - SIERPIEŃ

I. KIM BĘDĘ KIEDY DOROSNĘ – ZAWODY

· praca z użyciem ilustracji oraz atrybutów różnych zawodów

· „pożar” – praca z wierszem W.Broniewskiego

· zabawy ruchowo – twórcze z wykorzystaniem instrumentów muzycznych

· zagadki słuchowe

· zabawy naśladowcze

· zabawy swobodne z wykorzystaniem atrybutów różnych zawodów (przedszkolne oraz przyniesione z domu)

· spotkania z przedstawicielami wybranych zawodów

· „sklep” – zabawa inicjowana przez nauczyciela

· „wielkie zakupy” – zabawy matematyczne

II. KULINARNA PRZYGODA

· przygotowanie do gotowanie: oglądanie akcesoriów kuchennych tj.; mikser, miska, blender, gofrownica itp.

· odgadywanie nazw artykułów spożywczych połączone z degustacją

· segregowanie zbiorów zdrowych/niezdrowych produktów, dań

· demonstracja krojenia owoców i warzyw

· zabawy z wykorzystaniem masy solnej

· przygotowanie szaszłyków

· przygotowanie babeczek

· przygotowanie sałatki owocowej

· kształtowanie umiejętności sprzątania miejsca pracy po skończonym zadaniu

· kształtowanie umiejętności zachowania się przy stole (elementy savior vivre)

III. PODWODNY ŚWIAT

· zapoznanie dzieci z krajobrazem mórz i oceanów na podstawie ilustracji oraz wiersza T. Kubiaka „Rybki w kąpieli”; ukazanie dzieciom różnorodności roślin i zwierząt morskich; omówienie wyglądu ryby (płetwy, ogon, głowa, tułów);

· zabawa słuchowa „Gdzie mieszka muzyka’ – wysłuchanie różnych dźwięków; rozpoznawanie odgłosów morza i innych;

· zabawa ruchowa „Tańczące rybki” doskonalenie umiejętności płynnego poruszania się w rytm melodii;

· wysłuchanie bajki „O rybaku i złotej rybce” z wykorzystaniem sylwet postaci z bajki; uważne słuchanie i wyciąganie wniosków;

· wykonanie złotej rybki

· praca w małych zespołach na dużych arkuszach papieru; umiejętne wypełnianie określonej przestrzeni różnorodnym materiałem plastycznym

· doskonalenie dziecięcej wyobraźni, zachęcanie do doprowadzenia pracy do końca; dzielenie się wrażeniami z uzyskanych efektów pracy;

· zabawa ruchowo – naśladowcza „Falujące morze”, zabawa z elementami skłonu „Zbieramy muszelki”.

IV. ULUBIONA ZABAWKA

· przynoszenie i gromadzenie w przedszkolu ulubionych zabawek dzieci

· wspólne tworzenie kącików zainteresowań z wykorzystaniem zabawek przyniesionych przez dzieci

· szanowanie i dzielenie się zabawkami – pogadanki

 
_MG_9619.jpg

Sonda

czy podoba Ci się nasze przedszkole?